معرفی شرکت تعمیرات توسعه و بهره برداری ریلی

در راستای پروژه ساخت و تولید 150 دستگاه لکوموتیو مسافربری با همکاری شرکت مپنا و زیمنس ، نگه داری و تعمیرات این لکوموتیو های نیز در دستور کار بخش ریلی مپنا قرار گرفت و شرکت تعمیرات و توسعه بهره برداری ریلی مپنا مسئول حفظ و نگهداری از این سرمایه ی ملی گردید. هدف این شرکت ارائه ی خدمات ممتاز نگه داری ، تعمیرات و بهره برداری ناوگان ریلی می باشد. پروژه نگه داری از لکوموتیو های ایران سفیر به عنوان اولین پروژه شرکت در دست اقدام است .

پروژه دیگر شرکت، نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از  قطارهای مسافری خودکشش ریل باس است که در حال حاضر 25 رام  از این قطارها در شبکه ریلی کشور در حال بهره‌برداری می‌باشند و تا 38 رام افزایش خواهند یافت .

 

فعالیت شرکت در سه حوزه ی نگهداری و سرویس لکوموتیو ، تعمیرات و تامین تجهیزات لکوموتیو تعریف شده است. در جهت بالا نگه داشتن سرعت و کیفیت خدمات ارائه شده به راه آهن جمهوری اسلامی ، شرکت تلاش کرده است که در تمامی نقاطی که لکوموتیو های ایران سفیر در آنها سیر دارد ، متخصصین خود را توزیع نماید. در حال حاضر در شهر های مشهد ، نقاب ، شاهرود ، سمنان ، قزوین ، زنجان ، تبریز ، مراغه ، میانه ، طبس ، اصفهان ، یزد  و بندرعباس لکوموتیو های ایران سفیر تحت پوشش خدمات شرکت تعمیرات و توسعه بهره برداری ریلی مپنا قرار دارند.

 

در پروژه ریل باس متخصصین این شرکت  در شهرهای تبریز و گرگان فعالیت دارند و سیرهای اعزامی گرگان ، اینچه برون ، پل سفید ، زنجان ، سمنان ، گرمسار، قزوین ، تاکستان ، جمکران ، قم ، هشتگرد ، وان ، دانشگاه تربیت معلم ، تبریز رازی ، تبریز جلفا ، پیشوا ، پرند و همچنین قطارهای گردشگری در نواحی مختلف  که بالغ بر 45 سیر در طول روز می باشد را تحت پوشش خدمات قرار داده است .