کارگاه اوورهال گیربکس در شرکت تعمیرات و توسعه بهره‌برداری ریلی مپنا راه‌اندازی شد

کارگاه اوورهال گیربکس در شرکت تعمیرات و توسعه بهره‌برداری ریلی مپنا راه‌اندازی شد

کارگاه اوورهال گیربکس در شرکت تعمیرات و توسعه بهره‌برداری ریلی مپنا راه‌اندازی شد

کارگاه اورهال گیربکس در شرکت تعمیرات و توسعه بهره‌برداری ریلی مپنا راه‌اندازی شد.

 

در راستای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی پروسه بومي‌سازي دانش اوورهال گيربكس‌ لکوموتیو های زیمنس (گیربکس های  X4DE) در  شركت  تعمیرات و توسعه بهره برداری ریلی مپنا اجرایی گردید.

 

مهندس مهدي جوادي، مدير تعمیر و بازسازی قطعات شرکت تعمیرات و توسعه بهره برداری ریلی مپنا از آغاز پروژه بازسازی گیربکس لکوموتیوهای زیمنس از سال 1396 خبر داد و گفت: در ابتدای این پروژه گیربکس لکوموتیوهای زیمنس جهت بازسازی اوورهال به شرکت سازنده يعني شرکت IGWجمهوری چک ارسال مي‌گرديد که با راه‌اندازی این کارگاه ، ضمن ایجاد اشتغال، صرفه‌جویی ارزی بالایی را نیز برای شرکت ایجاد شده است.

وی در همین راستا عنوان کرد: باتوجه به اين‌كه اين پروسه هزینه های بالايی را به شرکت تحمیل می کرد و شاخص درصد آماده به کاری لکوموتیوها بدلیل افزایش خرابی گیربکس ها  و عدم دسترسی تامین کننده داخلی افت زیادی کرده بود شرکت تعمیرات و توسعه بهره برداری ریلی مپنا پروسه بومی‌سازی دانش تعمیرات این گیربکس ها را در دستور کار قرار داد.

 

ایشان به برنامه ریزی هاي انجام شده در اين زمينه نيز اشاره كرد و افزود : دراین راستا برنامه‌ آموزش پرسنل  با شرکت IGW هماهنگ گرديد و كارشناسان این در  دوره آموزشي که در کارخانجات شرکت IGW در شهر Brno جمهوری چک  انجام گرفت شرکت نمودند.

 

جوادی اظهار کرد:

 پس از پايان دوره آموزشي،  ابزار ، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز این پروسه ساخت و سفارش گزاری شده  و در یک  کارگاه 600 متري که در داخل  کارخانجات راه آهن قرار گرفته است پروژه اجرایی گردید. مدير بازسازی قطعات شرکت تعمیرات و توسعه بهره برداری ریلی مپنا  به مزاياي بومي سازي اين طرح نيز اشاره كرد و گفت: علاوه بر بومي‌سازي پروسه اوورهال، اشراف كاركنان و پرسنل این شرکت به قطعات و رفع عیوب ماندگار را مي‌توان از مزاياي جانبی  اين طرح برشمرد كه با افزايش تجربه تعمیرات برای تیم کارشناسی و مهندسی این شرکت ایجاد شده است.

 ايشان  بومي‌سازي ساخت قطعات توسط نيرو‌هاي داخلي اين شركت را مزیت دیگر این طرح برشمرد و گفت: در ابتدای این پروژه قطعات بطور کامل از خارج از كشور خريداري مي‌گريد که پس از اجرای موفق طرح اوورهال و اشراف تیم مهندسی این شرکت به کارکرد و همبندی قطعات ، پروسه داخلی سازی قطعات نیز در دستور  کار قرار گرفت.

هم اكنون بالغ بر 70%درصد قطعات گیربکس داخلی سازی شده و بومي‌سازي صد درصدي قطعات این  گیربکس تا سال آينده را نيز جزو برنامه‌‌هاي اصلي شركت محسوب مي شود.

 

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.