نخستین لوکوموتیو بازسازی شده آلستوم

نخستین لوکوموتیو بازسازی شده آلستوم

نخستین لوکوموتیو بازسازی شده آلستوم

گروه مپنا نخستین لوکوموتیو بازسازی شده آلستوم را تحویل داد.
نخستین لوکوموتیو بازسازی شده از قرارداد بازسازی و راه‌اندازی 50 دستگاه لوکوموتیو آلستوم به روش R.O.O.، روز دوشنبه 17 تیر ماه 98 به بهره‌برداری رسید.    

با اجرای کامل این پروژه، 50 دستگاه لکوموتیو دیزل‌- ‌الکتریک با قدرت ۴۰۰۰ اسب بخار آلستوم به ناوگان کشش کشور وارد می‌شوند.

 

گروه مپنا در قالب کنسرسیومی متشکل از “شرکت گروه مپنا، شرکت تعمیرات و توسعۀ بهره‌برداری ریلی مپنا و شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا” در دی ماه سال 1395، برندۀ مناقصۀ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با عنوان”بازسازی، راه‌اندازی، نگهداری، بهره‌برداری و انتقال مالکیت ۵۰ دستگاه لوکوموتیو آلستوم به روش R.O.O” شد و در راستای اجرای این قرارداد، شرکت “توسعه ناوگان ریلی مپنا” در بهمن ماه سال 96 تأسیس و به عنوان نماینده مشارکت کننده گروه مپنا معرفی شد.

بر این اساس، شرکت توسعه ناوگان ریلی مپنا با همکاری شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا و پیمانکاران دیگر، فرآیند بازسازی و راه‌اندازی این ۵۰ دستگاه لوکوموتیو را در مدت ۵ سال و پس از آن با همکاری شرکت تعمیرات و نگهداری ریلی مپنا، بهره‌برداری از لوکوموتیوهای بازسازی شده را به مدت حداقل 10 سال عهده‌دار خواهد بود.

امید است تا پایان سال 1398، تعداد لوکوموتیوهای بازسازی شده آلستوم توسط گروه مپنا به 10 دستگاه افزایش یابد.​

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.